Comunicació Audiovisual

A la una, a les dues, a les 3, Super3!

Sílvia Sendra
Sílvia Sendra

“Cada tarda veia el Musculman en tornar de l’escola” o “vaig aprendre català amb Bola de Drac” son frases identificatives de la generació dels 80, però després de nosaltres ja res. Som com els gals! Les noves generacions no tenen referents televisius en català. És un àmbit més on es perd la normalització de la llengua.

Per fi, la Corporació Catalana de Mitjans de Comunicació ha activat la maquinària i aquesta tardor estrena un nou Club Super3! No només li fan un rentat d’imatge, que també, sinó que el reinventen i l’adapten a les noves tendències i formes de consum actual: una oferta transmèdia, omnicanal i multipantalla.

Rosa Romà, presidenta de la CCMA, va fer-ne un exhaustiu detall a la comissió de control del Parlament. Va explicar, per exemple, que el Club Super3 tindrà una plataforma que esdevindrà referent per als infants; es faran continguts segons franges d’edat; s’interpel·larà l’espectador per generar-li una resposta i debat intern; es prioritzarà l’àmbit digital (també s’emetrà pel canal tradicional); i es crearan recursos per a l’aprenentatge destinats a famílies i professorat. Tot això estarà en continua evolució i adaptació a les necessitats.

Aplaudim aquesta proposta i només ens queda donar un missatge als 450.000 súpers: aquesta tardor tornareu a fer comunitat i d’aquí uns anys recordareu plegats el vostre “núvol Kindon”!

 

Sílvia Sendra

Secretària general de la sectorial de Comunicació Audiovisual